Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Kurumsal Kimlik Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Yatırım Köydes Personel Kimlik Kartı Enerji Politikamız Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Validen Haberler Basın Açıklamaları Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
°C
18
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Valimiz
      • Vali Yardımcılarımız
        • Şahin BAYHAN
        • Mehmet Fatih YAKINOĞLU
        • Alpaslan ALTINIŞIK
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetimi Birimi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Liman Mülki İdare Amirliği
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kolluk Gözetim
    • Yatırım
    • Köydes
    • Personel Kimlik Kartı
    • Enerji Politikamız
    • Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İl Jandarma Komutanlığı
    • İl Emniyet Müdürlüğü
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Liman Mülki İdare Amirliği
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
  • Kolluk Gözetim
  • Yatırım
  • Köydes
  • Personel Kimlik Kartı
  • Enerji Politikamız
  • Bilgi İşlem Yardım

İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü

T.C.

GİRESUN VALİLİĞİ

İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü

                                                                                                                               

 

KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

 

SN

VATANDAŞA SUNULAN HİZ. ADI

BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA

SÜRESİ (EN GEÇ)

1

 

NAKLEN ATAMA

 

 

 

1-Dilekçe

2-Personelin mevzuat gereği yer değişikliği talebine ilişkin bilgi ve belgeler

İstenilen belgelerin tam olması halinde; Atama evraklarının hazırlanması 30 Gün

 

2

CİMER (BİLGİ EDİNME)

BAŞVURULARINA

CEVAP VERİLMESİ

 

İlgili mevzuat gereğince yazılı veya elektronik ortamda

 

Cevaplaması süresi 30 gün

 (Bilgi Edinme başvuruları için 15 iş günü).

3

YABANCI ÜLKE ADLİ

VEYA İDARİ

MAKAMLARINCA

VERİLEN

KARARLARIN

(BOŞANMA) TESCİLİ

1-Başvuru Formu

2-Aile kütüğüne tescili talep edilen usulüne göre onaylanmış adli veya idari makam kararının aslı ile noter veya dış temsilcilik tarafından onaylanmış veya ilgili ülkenin yetkili makamı tarafından Apostil şerhi tatbik edilerek onaylanmış Türkçe tercümesi

3-Kimlik Kartı veya Pasaport fotokopileri, taraflardan biri yabancı ise kimlik veya pasaportun noter tasdikli Türkçe tercümeleri

4-Vekil aracılığı ile yapılacak müracaatlarda noter tarafından düzenlenen fotoğraflı özel vekâletnamenin aslı veya onaylanmış aslına uygun örneği

5-Başvurudan önce yabancı ülke adli veya idari makamlarınca verilen kararla ilgili Türk mahkemelerince evvelce reddedildiğine dair bir kararın bulunmadığı yönünde adli makamlardan alınan belgenin de başvuru formuna eklenmesi zorunludur.

Evraklar tamamlanmış ise; Başvuru işlem süresi 20-30dk

Komisyon toplantısı sonucu tescili 1 gün

4

TÜRK

VATANDAŞLIĞININ

GENEL OLARAK

KAZANILMASI

1-Hangi Devlet Vatandaşı olduğuna dair pasaport veya benzeri belge,

2- Doğum Belgesi

3- Medeni Hal Belgesi

4- Sağlık Raporu

5-Çalışma izni, vergi levhası veya birinci derecede yakınlarının noterden taahhüt belgesi,

6- Herhangi bir suçtan yargılanmış ise mahkeme kararı,

7- Vatandaşlık Hizmet Bedelinin yatırıldığına dair makbuz,

8- Geçerli İkamet Tezkeresi,

9- Türkçe bildiğine dair belge(Halk Eğitim Müdürlüğünden)

10- Biyometrik fotoğraf (2 adet)

11- Evlenme Belgesi,

12- Aile Kayıt Örneği,

13-Bakanlığımızca T.C. Vatandaşlığına müracaat edenlerden geçim belgesi, (İşyerinizden alacağınız çalışıyor yazısı ve SGK Hizmet Dökümü Kare kodlu)

14- Eğer geçiminizi başka birisi üstleniyorsa, işyerinden alacağı belge, noterden geçiminizi üstlendiğine dair yapılmış taahhüt belgesi ve SGK’ dan alacağı hizmet dükümü getirilmesi gerekmektedir.

15-Eşiniz T.C. vatandaşı ise; nüfus kayıt örneği, yabancı uyruklu ise T.C. Vatandaşlığına müracaat ettiyse dosya numarasını veya İl Göç İdaresi Müdürlüğünden almış olduğu ikamet tezkeresini yanınızda getiriniz.

16- 18 yaşından küçük çocuklar için doğum belgesi

17- Eşiniz vefat etti ise ölüm belgesi, boşanma oldu ise mahkeme kararı (ölüm ve boşanma yurt dışında olmuş ise belgenizin Konsolosluk, Kaymakamlık tasdik işleminin veya Apostil işlemi yapılmış olması gerekmektedir.

18- Eşlerin yalnız müracaatı sırasında kendisi ile birlikte çocukların müracaatı yapılacak ise diğer eşten noter huzurunda alınacak muvafakatname

19-Çalışma izni ve çalışma izni muafiyeti süre dökümü https://çalışmaizni.gov.tr adresindeki hızlı menü bölümünde yer alan izin süre dökümü

Belgeler tamamlanmış ise;

Yazışmalar, Komisyonun Toplanması, Komisyon kararının Bakanlığımıza gönderilmesi 30 gün

 

Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.

 

 

5

TÜRK

VATANDAŞLIĞININ

İSTİSNAİ OLARAK

KAZANILMASI

1-Hangi Devlet vatandaşı olduğuna dair pasaport veya benzeri belge,

2-İkamet Tezkeresi,

3-Doğum Belgesi,

4-Boşanma Belgesi (Boşananlar için)

5-Ölüm Belgesi (Eşi ölenler için)

6-Medeni Hal Belgesi (Son 6 Aylık),

7-Evli ise Aile Kayıt Örneği ve Evlilik Belgesi,

8-Vatandaşlık Hizmet Bedelini yatırdığına dair makbuz,

9- Biyometrik fotoğraf

10-Eşler ayrı ve çocuklu başvuracak ise diğer eşten muvafakatname (Apostilli)

11-Çocuklar resmi nikah dışında doğmuş ise çocuğun doğduğu tarihte annenin medeni hal belgesi

12-Eşler boşanmış ise çocuklar için velayet kararı ve diğer eşten muvafakatname.

Belgeler tamamlanmış ise;

Yazışmalar, Komisyonun Toplanması, Komisyon kararının Bakanlığımıza gönderilmesi   30 gün

 

Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.

 

6

TÜRK

VATANDAŞLIĞININ

EVLENME YOLUYLA

KAZANILMASI

1-Hangi Devlet vatandaşı olduğuna dair pasaport veya benzeri belge

2-Kendi ülke makamlarından alınan doğum belgesi

3-Evlenme Türkiye’de yapılmış ise MERNİS Evlenme Bildirimi VGF-20

4-Herhangi bir suçtan yargılanmış ise kesinleşmiş mahkeme kararı

5-Vatandaşlım Hizmet Bedelini yatırdığına dair makbuz.

6- Biyometrik fotoğraf

7- İkamet Tezkere Fotokopisi (Başvuruya gelindiği zaman en az 6 ay süresi olmalı)

8- Aile Nüfus Kayıt Örneği

Yazışmalar, Komisyonun Toplanması, Komisyon kararının Bakanlığımıza gönderilmesi   30 gün

Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.

 

7

TÜRK

VATANDAŞLIĞININ

YENİDEN

KAZANILMASI

1-Hangi Devlet vatandaşı olduğunu gösterir pasaport veya benzeri belge

2-Vatandaşlıktan çıktıktan sonra medeni halinde değişiklik olmuşsa buna ilişkin medeni hal belgesi (Usulüne uygun onaylanmış ve noter tasdikli)

3-Evli ise Eş ve Çocuklarını gösterir usulüne göre onaylanmış noter tasdikli belge

4-Vatandaşlığımızdan çıktıktan sonra kimlik bilgilerinde değişiklik olmuş ise değişikliği gösterir usulüne uygun onaylanmış noter tasdikli belge

5- Vatandaşlık Hizmet Bedelini yatırdığına dair makbuz,

(ilk 4 madde içerisinde yer alan yabancı makamlardan alınmış belgeler APOSTİLLİ, Pasaport ise Noter tasdikli olacaktır. Belgelerin Usulüne uygun onaylanma işlemi 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulamasına ilişkin Yönetmeliğin 167. maddesinde belirtilmiştir)

6- İkamet Tezkeresi

7- Biyometrik fotoğraf

Belgeler tamamlanmış ise

Bakanlığımıza gönderilmesi   15 gün

 

Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.

 

8

TÜRK

VATANDAŞLIĞINDAN

ÇIKMA

1-İsteği belirten form dilekçe,

2- Pasaport (Noter onaylı Türkçe tercümesi)

3-Başka bir devlet vatandaşlığı kazanılmış ise buna ilişkin belge veya henüz başka bir devlet vatandaşlığı kazanılmamış ise kazanmak istediği devlet vatandaşlığına kabul edileceğine ilişkin teminat belgesi veya onaylanmış örneği,

4-Türk Vatandaşlığından çıkma izni isteyen ana veya babaya bağlı olarak işlem gören çocuk için diğer eşin muvafakat belgesi, muvafakat edilmemesi halinde sulh hukuk mahkemelerince verilen kaza-i rüşt kararı,

5-Diğer devlet vatandaşlığının nüfus kayıtlarına işletilmiş olması gerekmektedir.

6-Biyometrik fotoğraf

7-Nüfus kayıt örneği

Belgeler tamamlanmış ise

Bakanlığımıza gönderilmesi   15 gün

 

Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.

 

9

TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİK KARTI

1- Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) talebinde biyometrik verisi ve imzası alınacak On beş yaşını

tamamlamış herkesin şahsen başvurması esastır.

2- On beş yaşını tamamlamış kişilerin TCKK başvurusunda parmak izi alınacak olup, nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı veya basın kartı, okulunca verilmiş kimlik belgesi, Milli Eğitim Bakanlığı veya ÖSYM tarafından verilmiş sınava giriş belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet biyometrik fotoğraf ile yapılır.

3- Fotoğraflı bir belge ibraz edilememesi durumunda, anne, baba, eş, kardeş veya reşit çocuklarından biri ile müracaat edilir.

(Başvuruyu alan memur ile görüşmeye başlandığı andan itibaren)

Ortalama 5-10 Dakika

10

SÜRÜCÜ BELGESİ

Sürücü Belgesi alacak kişinin bizzat müracaatı esastır.

Müracaat sırasında;

1-T.C.K.K veya Geçici Kimlik Belgesinin aslı.

2-1 Adet Biyometrik fotoğraf (son 6 ay içerisinde çekilmiş)

3-Kayıp/Çalıntı değil ise mevcut sürücü belgesi

4-Sürücü Belgesi değerli kağıt bedeli ve vakıf payı (PTT veya anlaşmalı bankalara yatırılacaktır)

5-Sürücü Sağlık Raporu (Aile hekimi, hastane veya özel hastanelerden alınabilmektedir.)

6-Kan gurubu bilgisi (sözlü veya yazılı beyan) istenilir

(Başvuruyu alan memur ile görüşmeye başlandığı andan itibaren)

Ortalama 5-10 Dakika

11

 

HUSUSİ DAMGALI VE

HİZMETE ÖZEL

PASAPORT

1- TCKK veya Geçici Kimlik Belgesi

2- Son 6 ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf,

3-Öğrenci Belgesi (Yurtdışında eğitim görenler için eğitim müşavirliği, büyükelçilik veya konsolosluklarca düzenlenen öğrenci belgesi)

4-Daha önce alınmış ve iptal işlemi uygulanmamış geçerli/geçersiz pasaportlar,

5- Ergin olmayan veya kısıtlılar için veli, vasi veya kayyum kararı ve muvafakat belgesi, boşanma durumunda velayeti olan taraf başvuru yapacaktır.

6- Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaport müracaatlarında, kişinin çalıştığı kurumundan  pasaport talep formu

7- Emekliler için; bir defaya mahsus olmak üzere, emekli olduğu kurum tarafından düzenlenen emekli olduğundaki unvanı ve kadro derecesini  gösterir ıslak imzalı ve mühürlü belge (Aynı hükümler istifa edenler için de geçerlidir.)

8- Hizmet Damgalı Pasaport müracaatlarında talep formu ile birlikte Valilik oluru, görevlendirme ve üst yazı getirilecektir.

9- Pasaport başvurularında kullanılacak evraklarda ıslak imza ve mühür aranacaktır.

10- Hizmet damgalı pasaport düzenlenirken görevlendirme yapılan ülke vize arıyor ise göreve başlama tarihinden 60 gün önce, uygulanmıyor ise 20 gün önce başvuru alınacaktır.

11- Sağlık Kurulu raporu: Hak sahiplerinin; ergin olsalar dahi ebeveynlerinin yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan, aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olan çocukları için resmi sağlık kurumlarınca düzenlenen sağlık kurulu raporu. (hususi ve hizmet damgalı pasaport hak sahibinin çocukları için sürekli bakıma muhtaç” ibareli sağlık kurulu raporu, “Ağır engelli” ibareli veya engel oranı “%50 ve üzeri süresiz geçerliliği olan” sağlık kurulu raporunun ibraz edilmesi)

12-Adına pasaport düzenlenecek kişilerin yaş sınırı olmaksızın başvuru merkezine müracaatları gerekmektedir.

(Başvuruyu alan memur ile görüşmeye başlandığı andan itibaren)

Ortalama 5-10 Dakika

12

T.C. KİMLİK KARTI,

PASAPORT VE SÜRÜCÜ

BELGESİ İLE İLGİLİ

ORTAK HÜKÜMLER

 1-Randevu:Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Pasaport ve Sürücü Belgesi başvurularında https://randevu.nvi.gov.tr/ internet sitesinden veya “Alo 199” çağrı merkezi aracılığıyla randevu alınacaktır.

2-Ödeme İşlemleri: 2918 sayılı Kanunun 131. maddesinin 5. fıkrası kapsamında alınan değerli kağıt ve harç bedellerinin tahsilatı Vergi Dairesi Müdürlüklerince veya Maliye Bakanlığının anlaşma yaptığı PTT dahil tüm bankalar aracılığı ile, veya https://ivd.gib.gov.tr/ internet sitesi üzerinden yapılacaktır.

3-Fotoğraf: Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Sürücü Belgesi ve Pasaport başvurularında kullanılacak fotoğrafın kişinin son halini göstermesi bakımından son altı ay içinde çekilmiş ve 5x6 ebadında biyometrik olması gereklidir.

 

13

DİPLOMATİK

PASAPORT

Diplomatik e-Pasaport başvuru formu ile birlikte aşağıdaki belgelere ihtiyaç duyulmaktadır:

1- TCKK veya Geçici Kimlik Belgesi

2-Diplomatik e-Pasaport cüzdan bedelinin Türkiye Halk bankası Dışişleri Bakanlığı Ankara Uydu Şubesi nezdindeki “Dışişleri Bakanlığı Protokol Genel Müdürlüğü Hesabı”na yatırıldığına dair dekont.

Iban No : TR35 0001 2001 7880 0005 1000 04

3- Son altı ay içerisinde çektirilmiş iki adet biyometrik fotoğraf (5x6).

4- Sürekli dış göreve gideceklerden atama kararının örneği/ Cumhurbaşkanlığı kararnamesi örneği.

5- 18 yaşından küçük çocuklar için hak sahibinin eşinin muvafakat ettiğini gösteren noter onaylı belge veya Dışişleri Bakanlığına bizzat gelerek muvafakatname imzalanması gerekmektedir.

6- 18-25 yaş arasındaki çocukların; öğrenimlerinin devam ettiğini gösteren belge.

7- 18-25 yaş arasındaki çocukların; öğrenimlerinin devam ettiğini, gelir getiren bir işte çalışmadıklarını, evli olmadıklarını ve diplomatik pasaport sahibi ebeveynlerinin yanlarında yaşadıklarını beyan ettikleri taahhütnameyi imzalamaları gerekmektedir.

8- Diplomatik pasaport alan kimselerin sıfat ve vazifeleri devam ettiği müddetçe, ergin olmayan veya ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşının ikmaline kadar, yine ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal özürlerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına da hak sahibi kişinin pasaportu ile aynı süre geçerli diplomatik pasaport verilir.

9- Boşanma halinde çocukların velayetinin kime verildiğine dair mahkeme kararının aslı veya noter/mahkeme onaylı sureti.

10- Mevcut eski pasaportların güvenlik nedeniyle iptali gerektiğinden, önceki diplomatik pasaportlar.

E-pasaport Başvuru Formu ve gerekli belgeler tamamlandıktan sonra Dışişleri Bakanlığı C blok Zemin kat 15 nolu odaya teslim edilmelidir. e-Pasaport ile ilgili Dışişleri Bakanlığı Diplomatik Pasaport bölümünün 292 24 97 veya 292 15 45 numaralı telefonlardan mesai saatleri içerisinde detaylı bilgi almak mümkündür.

(Başvuruyu alan memur ile görüşmeye başlandığı andan itibaren)

Ortalama 5-10 Dakika

 

 

 

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

 

   İlk Müracaat

Yeri :

Giresun İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü

İkinci Müracaat Yeri

:

Giresun Valiliği

   İsim

      :

İsa TOZLU    

İsim

:

Mehmet Fatih YAKINOĞLU

   Unvanı

      :

İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü

Unvanı

:

Vali Yardımcısı

   Adres

      :

Çıtlakkale Mah. Atatürk Bulvarı No:115 Kat:1 Merkez/GİRESUN

Adres

:

Çıtlakkale Mah. Atatürk Bulvarı No:115 Kat:3 Merkez/GİRESUN

   Telefon

      :

0 454 215 76 12

Telefon

:

0 (454) 282 02 82

   e-posta

      :

giresunilnufus@nvi.gov.tr.                                                                              

e-posta

:

http:www.giresungov.tr

 

 

T.C.

GİRESUN VALİLİĞİ

İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü

Merkez İlçe Nüfus Müdürlüğü

 

HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

 

SN

VATANDAŞA SUNULAN HİZ. ADI

BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA

SÜRESİ (EN GEÇ)

1

Doğum Tescili

  1. Doğum Bildirimi; ana, baba, vasi, kayyım, bunların bulunmaması yani ölü olması halinde çocuğun büyük ana, büyük baba, ergin kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduran veya çocuğun isminin de belirtildiği özel vekillik belgesi ile resmi vekilleri bildirir.
  2. Doğum olayı; hastane tarafından verilen doğum raporu ile beyan yapılır.
  3. Sağ olarak dünyaya gelen her çocuğun, doğumdan itibaren Türkiye’de 30 gün içinde Nüfus Müdürlüklerine, yurt dışında ise 60 gün içinde dış temsilciliklere bildirilmesi zorunludur.
  4. Evlilik Dışı Doğum Bildirimi; annenin kimliği ile şahsen başvurusu esas alınarak yapılır. Sağlık kurumlarından sistem üzerinden gelen doğum raporu yok ise Sağlık Müdürlüğünce yapılacak tahkikat raporuna istinaden doğum tescili gerçekleştirilir.

5 dk.

2

Ölüm Tescili

  1. Ölüm olayı, sağlık kuruluşlarında veya evde gerçekleşmiş ise ölümü tespit eden doktor tarafından  MERNİS veri tabanına tescili gerçekleştirilmektedir.
  2. Adlî olaylarda ve kazalarda ise ilgili Cumhuriyet Savcılıkları tarafından en yakın İlçe Nüfus Müdürlüğüne bildirilir.
  3. Eski tarihlerde gerçekleşen ölüm olaylarına ilişkin herhangi bir belge ibraz edilemiyor ise ölen kişinin yakınlarından birinin dilekçesi ile kolluk kuvvetlerince yapılacak tahkikat sonucuna göre ölüm tescili yapılır.(tahkikat süresi ortalama 1 ay.)

5 dk.

3

Evlenme Tescili

  1. Türkiye’de Evlendirme Memurluklarınca yapılan evlenmeler elektronik ortamda MERNİS’e doğrudan tescili yapılmaktadır. Yurtdışında yapılan evlenmelerde ise en yakın konsolosluk makamlarını bildirilir.

5 dk.

4

Mahkeme Kararlarının Tescili

  1. Kesinleşmiş Mahkeme Kararları (Boşanma, Yaş Tashihi, Ölüm Karinesi ve Gaiplik, Kayıt Düzeltme, Nüfus Kaydının İptali v.b)  kesinleşme tarihinden itibaren ilgili Mahkemelerin Yazı İşleri Müdürlüğünce 10 gün içinde Nüfus Müdürlüğüne bildirir.

10 dk.

5

Nüfus Kayıt Örneği

  1. Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS) üzerinden Nüfus Kayıt Örneği ve Yerleşim Yeri Belgesine erişebilen kurumlar ile tüzel kişiler bu belgeleri ilgilisinden ve Nüfus Müdürlüğünden talep etmeksizin KPS’den temin ederler. Kişiler; kendileri ve alt ya da üst soylarını ait Nüfus Kayıt Örneklerini kendileri ve ergin olmayan çocuklarının ise Yerleşim Yeri Belgelerini, güvenli kimlik doğrulama araçlarının kullanarak e-devlet kapısı üzerinden sorgulayabilir, sonucu fiziki ve elektronik ortamda merciine verebilirler. E-devlet kapısı üzerinde alınan belgeler, Nüfus Müdürlüklerinden alınmış belgeler gibi aynı hukuki değere sahiptir.

3 dk.

6

Türkiye Cumhuriyet Kimlik Kartı, Umuma Mahsus (Bordo) Pasaport ve Sürücü Belgesi ile ilgili ortak hükümleri

  1. Randevu: Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Umuma Mahsus (Bordo) Pasaport ve Sürücü Belgesi başvurularında “http://randevu.nvi.gov.tr” internet sitesi, NVİ mobil uygulama veya “Alo 199” Çağrı merkezi aracılığı ile randevu alınacaktır.
  2. Ödeme İşlemleri: 2918 Sayılı Kanununun 131. maddesi kapsamında alınan hizmet bedeli, değerli kağıt ve harç bedellerinin tahsilatı Vergi Dairesi Müdürlüklerince veya Maliye Bakanlığının anlaşmalı bankaları aracılığıyla makbuz ile başvuru yapılacaktır.
  3. Fotoğraf: Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Umuma Mahsus(Bordo) Pasaport ve Sürücü Belgesi başvurularında kullanılacak fotoğrafın kişinin son halinin göstermesi bakımından son altı ay içinde çekilmiş ve 5x6 ebadında biyometrik olması gerekmektedir. Fotokopi veya bilgisayarda çoğaltılan ve biyometrik olmayan fotoğraflar kabul edilemez. Işık fotoğrafta yüze eşit yansıtılmalı ve gölge bulunmamalıdır. Fotoğraf kontrastı iyi ayarlanmış olmalı yüz hatları net, keskin, alın ve çene açık olmalıdır.

5 dk.

7

Kimlik Kartı İşlemleri

  1. TC Kimlik Kartı talebinde bulunan kişi; 15 yaşını tamamlamış ise kendileri, 15 yaşını tamamlamamış ise anne, babası, vasisi ya da velayetinin bulunduğu kişilerce yapılır.
  2. İlk Defa Kimlik Kartı alacaklar; son altı ay içinde çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf ve mevcut nüfus cüzdanı ile müracaat edilir. Kimlik Kartına başvuru yapan kişi, fotoğraflı bir belge ibraz edilememesi durumunda, anne, baba, kardeş, eş veya reşit çocuklarından biri ile müracaat edilir.  Bunların bulunmaması durumunda ise kolluk kuvvetlerince soruşturma yaptırılır. Soruşturmanın olumlu sonuçlanması halinde kimlik kartı başvurusu alınır. Soruşturmanın olumlu sonuçlanmaması ya da elde edilen bilgi ve bulguların yeterli görülmemesi, kişinin iddia ettiği kaydın sahibi olduğu hususunda tereddütte düşülmesi halinde; varsa anne ve babasından, anne veya babasının ölmüş olması halinde ise varsa kardeşlerinden, tıbbi rapora dayalı Türk mahkemelerinden alınmış anne-babası/kardeşleri olduğuna dair tespit kararı ibraz edilmedikçe kimlik kartı başvurusu alınmaz.
  3. Kimlik Kartı Yenileme: Son altı ay içinde çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf ve mevcut Kimlik Kartı ile müracaat edilir. 
  4. Kimlik Kartı Kayıp ise ; son altı ay içinde çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf ile müracaat edilir. Biyometrik veri kontrol edilerek kayıp seçeneği ile  Kimlik Kartı düzenlenir.
  5. Müdürlüğümüze gelemeyecek durumda olan vatandaşlarımızın Kimlik Kartı talepleri ise Müdürlüğümüze yakınları tarafından verilecek dilekçe ve sağlık sorunlarını gösterir rapor ile müracaat etmeleri halinde hastanın evine gidilerek Kimlik Kartı Başvuru talebi alınır.

5 dk.

8

Umuma Mahsus Pasaport (Bordo)

  1. Umuma Mahsus Pasaport (Bordo) başvuru sırasında; T.C. kimlik kartı, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi, son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf, Yasal temsilcilerin başvuru merkezinde hazır bulunmamaları halinde; kısıtlı veya ergin olmayan kişiler için muvafakatname, Öğrencilerin harçsız pasaport başvurularında; "Öğrenci Belgesi" (Başvuru esnasında sistemde öğrencilik durumunun doğrulanması halinde belge talep edilmeyecektir.) Eski pasaport (Daha önceden alınmış ve iptali yapılmamış pasaportların başvuruda getirilmesi gerekmektedir.)
  2. Yedi yaşını tamamlayan her başvuru sahibinin biyometrik verisi, on iki yaşını tamamlayanların ise biyometrik verisi ve imzası alınır.
  3. Ergin olmayan ve kısıtlıların pasaport başvurularında yasal temsilcilerinden muvafakat istenir. (Yasal temsilcilerin başvuruda hazır bulunmaları halinde başvuru merkezince muvafakatları alınmaktadır.)
  4. Ergin olmayan ve kısıtlıların pasaport alabilmeleri için, yasal temsilcileri tarafından noterler ve dış temsilciliklerce düzenlettirilen muvafakatname talep edilir. Her pasaport başvurusu için yeni muvafakatname düzenlenmesi gerekmektedir.
  5. Anne ve babanın boşanmaları durumunda; Ergin olmayan çocukların velayeti mahkeme kararı ile kime verilmiş ise o kişinin muvafakatı yeterlidir.
  6. Pasaportlarda süre uzatımı yapılmamakta olup, her başvuruda yeni pasaport düzenlenmektedir. Geçerliliği devam eden umuma mahsus pasaportun yenilenmesi halinde; kalan süre düzenlenecek olan yeni umuma mahsus pasaporta aktarılmaktadır.
  7. Pasaportun kaybedilmesi halinde; Yurt içinde İl veya İlçe Nüfus Müdürlüklerine, yurtdışında ise dış temsilciliklere bildirimde bulunulması gerekmektedir.
  8. Ebeveynlerden herhangi birisinin cezaevinde tutuklu bulunması halinde;  Çocukların pasaport başvurusu tutuklu bulunan ebeveyn tarafından çocuğa pasaport düzenlenmesi için; cezaevi müdürlüğünce düzenlenip savcılık tarafından onaylanan veya noterlerce düzenlenen muvafakatnamenin başvuruya gelen ebeveyn tarafından ibraz edilmesi gerekmektedir.
  9. Ebeveynlerden herhangi birisinin hükümlü olması halinde; çocukların pasaport başvurusu hükümlülerin kısıtlı kişiler olması nedeniyle diğer ebeveyn tarafından çocuğun pasaport başvurusu yapılır. Hükümlü olan ebeveynin durumunu belirtir cezaevi savcılığından yazı getirilmesi gerekmektedir.

5 dk.

9

Sürücü Belgeleri

  1. Sürücü belgesi alacak kişinin bizzat müracaat etmesi gerekir. Sürücü Belgesi başvurusu için kimlik kartı, kayıp çalıntı değil ise mevcut sürücü belgesi, sürücü sağlık raporu, 1 adet biyometrik fotoğraf gereklidir.
  2. Yabancı sürücü belgesini Türkiye Cumhuriyeti sürücü belgesi ile değiştirme (Tebdil) işlemi için yukarıdaki belgelere ek olarak; Yabancı sürücü belgesinin aslı ve renkli fotokopisi ile kimlik kartının renkli fotokopisi, yabancı sürücü belgesinin noter veya konsolosluk onaylı Türkçe tercümesi, öğrenim belgesi (yurt dışında öğrenim görmüş olanlar için denklik belgesi) gerekmektedir.

5 dk.

10

Gemi Adamı

  1. Gemi Adamı Cüzdanı için düzenlenen belge; Gemi adamı cüzdanı almak için başvuru yapacak gemi adamları Müdürlüğümüze gelerek parmak izi kaydı verecek, bu sırada Pasaport Kanununun 22. maddesinde belirtilen sakınca sorguları yapılacaktır. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüklerince verilecek parmak izi kayıt belgelerinde sakınca sorgulama sonucu da yer alacaktır. Bu şekilde Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüklerince verilen ve sakınca sorgulamaları sonucunda sakınca olmadığı ibaresi de bulunan parmak izi kayıt belgelerini Liman Başkanlıklarına ibraz edilen gemi adamı başvuruları kabul edilebilecektir
  2. Uçuş Personeli Belgesi:  Uçuş personeli belgesi almak için başvuru yapacak uçuş personeli Müdürlüğümüze gelerek parmak izi kaydı verecek, bu sırada Pasaport Kanununun 22. maddesinde belirtilen sakınca sorguları yapılacaktır. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüklerince verilecek parmak izi kayıt belgelerinde sakınca sorgulama sonucu da yer alacaktır. Bu şekilde Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüklerince verilen ve sakınca sorgulamaları sonucunda sakınca olmadığı ibaresi de bulunan parmak izi kayıt belgelerini ilgili kuruma ibraz edilen uçuş personeli başvuruları kabul edilebilecektir.

        3 dk.

11

Uluslararası Aile Cüzdan İşlemleri

  1. Eski Uluslararası Aile Cüzdanının yenileme veya değiştirme talebi halinde;  Yerleşim yeri ya da diğer adres muhtarlığınca veya çalıştıkları kurum yetkililerince düzenlenmiş fotoğraflı Uluslararası Aile Cüzdanı Talep Belgesi ile eşlere ait Kimlik Kartları ve son altı ay içinde çekilmiş eşlere ait 2 adet fotoğraf ile başvuruda bulunan eşe veya resmi vekiline verilir
  2. .Eski Uluslararası Aile Cüzdanının kayıptan veya hiç almamış olanların talebi halinde; Yerleşim yeri ya da diğer adres muhtarlığınca veya çalıştıkları kurum yetkililerince düzenlenmiş fotoğraflı Uluslararası Aile Cüzdanı Talep Belgesi ile eşlere ait Kimlik Kartları ve son altı ay içinde çekilmiş eşlere ait 2 adet fotoğraf ile başvuruda bulunan eşe veya resmi vekiline verilir.

5 dk.

12

Mavi Kart İşlemleri

  1. Türk vatandaşlığından çıkmış kişilerin son altı ay içinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğrafı ile değerli kağıt bedelini ödeyerek, kendini ispatlayacak eski mavi kartları, resimli ve onaylı yabancı kimlik kartı veya pasaportları ile başvurmaları halinde verilir.

5 dk.

13

Adres beyanı

  1. Kişinin Kimlik Kartı ile bizzat müracaatı aranır. Beyan edilen adresin Ulusal adres veri tabanında yer alıp almadığı ile beyan edilen adreste başkasının oturup oturmadığının kontrolü yapılır. Adres var ve boş ise son 1 ay içerisinde onaylanmış beyanı teyit edici belgelerden (elektrik, su,  telefon, doğalgaz, sabit internet faturası veya sözleşmeleri ) herhangi biri ile adres beyanı tescil edilir.
  2. Yapılan sorgulama sonucunda beyan edilen adreste halen bir başkasının oturduğu tespit edilir ise son 1 ay içerisinde onaylanmış beyanı teyit edici belgelerden (elektrik, su,  telefon, doğalgaz, sabit internet faturası veya sözleşmeleri ) herhangi biri ile adres beyanı tescil edilir.
  3. Birlikte oturacak kişiler beraberce müracaat ederler ve birlikte beyanları alınır.
  4. Beyan edilen adreste şüpheye düşülmesi halinde, kolluk kuvvetlerince yapılacak tahkikat sonucuna göre işlem sonuçlandırılır veya reddedilir.
  5. Gerçeğe aykırı adres beyanının tespiti halinde, 5490 sayılı Nüfus Kanununun 68. Maddesinin (c) bendi gereğince idari para cezası uygulanır.

5 dk.

14

Evlat Edinme

  1. Kesinleşmiş mahkeme kararı ve isim değiştirilecek ise evlat edinenlerin bizzat müracaatı gerekir.

10 dk.

15

Tanıma

  1. Kimliğini ispatlayacak belge ile çocuğun anne ve babasının birlikte müracaatı gerekir.
  2. Çocuğa ait Doğum Raporu
  3. Anne yabancı uyruklu ise çocuğun doğduğu tarihte medeni halini gösterir usulüne göre onaylanmış bir belgenin noter tasdikli Türkçe tercümesi.

10 dk.

16

Yerleşim Yeri Belgesi

  1. Kimliğini ispat edecek belge ile kendisine, ailesine ( anne, baba, eş ve çocukları) veya resmi vekiline verilir.

3 dk.

17

Çok Dilli Belgeler

  1. Kimliğini ispat edecek belge ile kendisine, ailesine ( anne, baba, eş ve çocukları) veya resmi vekiline verilir.

3 dk.

18

Çok Vatandaşlık

  1. Kimlik Kartı ve usulüne göre onaylanmış diğer ülke vatandaşlığını gösterir kimlik bilgilerini içeren belgeler ile kişinin yazılı beyanı alınır.(VAT-12)

10 dk.

19

Kızlık Soyadı Kullanma Talebi

  1. Kişinin kendisi bizzat müracaat eder, yazılı beyanı (dilekçesi) alınır

10 dk.

20

Din Hanesinde Değişiklik

  1. Kişinin kendisi bizzat müracaat eder, yazılı beyanı (dilekçesi) alınır

5 dk.

21

Bilgi Edinme

  1. Dilekçe ve Başvuru Formu

15 gün içerisinde cevap verilir.

22

Saklı Nüfus

  1. Müdürlüğümüzde mevcut Saklı Nüfus İlmühaberi, Dilekçe, Beyan Formu (İlmühaber bölümü saklı nüfusun ikamet edilen muhtarlıkça doldurulup, ilgilinin son altı ay içinde çekilmiş fotoğrafı yapıştırıldıktan sonra muhtar ve üyeler tarafından imzalanarak onaylanacaktır.)
  2. İsteği halinde geçici kimlik kartı için 2 adet fotoğraf

Soruşturma sonuna kadar

 

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

 

   İlk Müracaat

Yeri :

Giresun Merkez  İlçe Nüfus Müdürlüğü

İkinci Müracaat Yeri

:

Giresun İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü

   İsim

      :

Fehmi TURAN          

İsim

:

İsa TOZLU

   Unvanı

      :

Nüfus Müdürü

Unvanı

:

İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü

   Adres

      :

Çıtlakkale Mah. Atatürk Bulvarı No:115 Merkez/GİRESUN

Adres

:

Çıtlakkale Mah. Atatürk Bulvarı No:115 Merkez/GİRESUN

   Telefon

      :

0 454 215 76 12 

Telefon

:

0 454 215 76 12 

 

 

 

e-posta

:

giresunilnufus@nvi.gov.tr

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
Çıtlakkale Mahallesi Atatürk Bulvarı Hükümet Konağı Merkez Giresun
0(454) 282 0 282
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız