Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Kurumsal Kimlik Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Yatırım Köydes Personel Kimlik Kartı Enerji Politikamız Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Validen Haberler Basın Açıklamaları Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
°C
30
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Valimiz
      • Vali Yardımcılarımız
        • Şahin BAYHAN
        • Mehmet Fatih YAKINOĞLU
        • Alpaslan ALTINIŞIK
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetimi Birimi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Liman Mülki İdare Amirliği
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kolluk Gözetim
    • Yatırım
    • Köydes
    • Personel Kimlik Kartı
    • Enerji Politikamız
    • Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
 

2020/247 Giresun İlinde 2020 Yılında Fındık Hasadında Çalışacak İşcilere Ödenecek Ücretlerin Belirlenmesine Ait Toplantı Tutanağı

20.07.2020

 

2020 yılı fındık hasadının yaklaşması nedeniyle, fındık toplama işlerinde çalışacak (işçi, aşçı, çuvalcı ve patozcu) tarım işçilerine ödenecek ücretlerin tespit edilmesi amacıyla oluşturulan komisyonun 06.07.2020 Pazartesi günü saat 11.00’da Valilik Toplantı salonunda Vali Yardımcısı Dr. Hasan Tanrıseven başkanlığında yapılan toplantısında;

       1-   4857 Sayılı İş Kanunu’nun 71. Maddesi gereğince aile işleri dışında ücret karşılığı gezici ve geçici tarım işlerinde 16 yaşın altında çocuk işçilerin çalıştırılmasının yasaklandığı, çalıştıranlar hakkında Kanunun 71/104. Maddesine muhalefetten 2020 yılı için 2.809.- TL İdari Para Cezası uygulanacağı, ayrıca fındık hasadında çalışamayacak kadar yaşlı ve hasta işçilerin çalıştırılmaması hususunda basın-yayın ve kitle iletişim araçlarıyla kamuoyunun bilgilendirilmesine,

2- 2020 yılı fındık sezonunda; ilgili kamu kurumlarının, tarım aracılarının, işverenlerin (bahçe sahibi) ve mevsimlik tarım işçilerinin 19.04.2017 tarih ve 30043 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan “Mevsimlik Tarım İşçileri” konulu 2017/6 sayılı Mülga Başbakanlık Genelgesi ve İçişleri Bakanlığının 25.03.2020 tarih ve 5863 sayılı talimatında belirtilen hususlara titizlikle uymaları konusunda dikkatlerinin çekilmesine,  

3- 2020 yılı hasat döneminde fındık hasadın da çalışacak tarım işçilerine, çalıştıkları her fiili gün karşılığı olarak yaş ve cinsiyet ayrımı yapılmaksızın, Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun 26.12.2019 tarih ve 2019/1 no.lu kararıyla 2020 yılı için belirlenen asgari ücret miktarı ve bu ücretteki   %15,03’lük artış oranı dikkate alınarak aşağıda belirlenen miktarda asgari ödeme yapılmasına;

  • Yemek işverene (Bahçe sahibine) ait olursa günlük 100.- TL,
  • Yemek İşçilere ait olursa günlük 110.- TL net ücret ödenmesine,

        4- Toplanan fındıkların taşınması işinde çalışacak çuvalcılara;

  • Yemek İşverene ait olursa 120.- TL net ücret ödenmesine,
  • Yemek işçiye ait olursa 130.- TL. net ücret ödenmesine,

      5- Hasat Döneminde çalışacak aşçılara 110.- TL net ücret ödenmesine,

      6- Patoz Çekim Ücretinin;

  • Ton/Saat Başı 230.- TL olarak ödenmesine,
  • Kg Başına 0,23.- TL olarak ödenmesine.

      7-  Kilo hesabıyla yerden fındık toplayan işçilere, kilo başına 0,70.- TL ödenmesine,         

         8-  Fındık Patozlarında;

  • Patoz sahiplerinin fındığın kırılmasını önleyici tedbir almasına,
  • Fazla fındık kıran patozların çalıştırılmamasına,

           9-  Tarımda İş Aracılığı Yönetmeliğinin 11. maddesi gereği; Tarım işçilerinin kayıt altına alınması amacı ile Tarım Aracıları, işçi verdikleri her bahçe sahibi (işveren) ve işçi arasında örneği “Yönetmelik”  ekinde bulunan “Mevsimlik Tarım İşi Sözleşmesi” düzenleyerek, düzenledikleri sözleşmeyi tanzim tarihinden itibaren on iş günü içinde Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğüne onay için teslim etmesine,

         10- Mevsimlik Tarım İşi Sözleşmesi düzenlenmeden gezici tarım işçisi çalıştıran bahçe sahibi işverene, işçi temininde aracılık yapan tarım aracısına 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. Maddesine göre 2020 yılı için 395.- TL. idari para cezası uygulanmasına,

        11- Fındık tarımı yapılan köy ve mahalle muhtarları tarafından “Mevsimlik Tarım İşi Sözleşmesi” düzenlenmeden gezici tarım işçisi çalıştırılmaması yönünde üreticilere yönelik bilgilendirme çalışması yapılmasına,

         12- Yol kenarında ve yol üzerinde Patozla fındık çekimi işlemi sonunda ortaya çıkan zurufun asidinin yollara zarar vermesi nedeniyle yol üzerinde bırakılmaması, bırakanlar hakkında Kamu malına zarar verme, çevre kirliliği oluşturma ve emre uymama nedeniyle 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. Maddesine göre 2020 yılı için 395.- TL. idari para cezası uygulanması, bu konuda Belediye Başkanlıkları ve köy muhtarları tarafından gerekli denetimlerin yapmasına,

         13- İşçilerin ilimize gelişlerinin, yerleşecekleri konaklama yerinden çalışma yerlerine (bahçelere) nakillerinin yolcu taşınmasına uygun araçlarla (Otobüs, minibüs, Otomobil vb.), seyrekleştirme kuralına uygun olarak yapılması konusunun kolluk kuvvetlerince denetlenmesine,

         14- İşçi ücretlerinin, bahçe sahipleri (işveren) tarafından işin bitmesine müteakip geciktirilmeksizin işçinin kendisine ödenmesine,

         15- Tarım işçisi getiren tarım aracılarına, bahçe sahipleri tarafından alınan işçi karşılığı yol parası adı altında herhangi bir ödeme yapılmamasına,

         16- Köy muhtarları ile bahçe sahibi işverenlerin,  İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili gerekli tedbirleri almalarına ve sağlık problemi olan işçilerin en yakın sağlık kuruluşuna bildirmelerine,

         17- Bahçe sahibi (işveren) tarafından,  çalıştırılan her işçiye ait kimlik bilgileri1774 sayılı Kimlik Bildirme kanunu esaslarına göre Muhtarlıklara bildirilmesi, muhtarlıklarca da bilgilerin Tarım Orman İl Müdürlüğü, Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü, Ziraat Odası Başkanlığı ve en yakın güvenlik birimlerine iletilmesine, kimliği bulunmayan işçilere iş verilmemesine,

         18- Muhtarlıklarca, fındık toplama işi için il dışından gelen gezici tarım işçilere ait bilgilerin Yabancılar Kayıt Defterine kayıtlarının yapılmasına,

19- Bahçe sahibi olan işverenler ve köy muhtarlıkları köylerinde meydana gelebilecek emniyet bakımından huzur bozucu olaylara anında müdahale ederek, durumu en yakın kolluk kuvvetine bildirmesine,

20- 6735 sayılı Uluslararası İşgücü Kanununun “Çalışma İzin Muafiyeti” başlıklı 13. Maddesi ile Karadeniz Bölgesinde (Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Artvin İllerinde) Gürcü uyruklu kişilerinde mevsimlik tarım işçisi olarak çalışabilmeleri yönünde yasal düzenleme yapılmıştır.  Fındık tarımında Gürcü uyruklu işçilerin çalıştırılabilmesi için İl Merkezinde Göç İdaresi Müdürlüğünden ve İlçelerde Kaymakamlıklardan  muafiyet belgesi almaları ve bu belgeye istinaden bu işçilerin yılda  90 günü aşmayacak şekilde izinli olarak çalıştırılabileceği   ve  izin almadan yabancı uyruklu çalıştıranlar hakkında her bir yabancı işçi için 10.812.- TL. izin almaksızın işverene bağımlı çalışan her bir yabancı işçiye de  da 4.323.- TL idari para cezası uygulanacağı konusunda  üreticilere yönelik bilgilendirme çalışması yapılmasına,

         21- Giresun ili sınırları içerisinde fındık tarımında çalışacak işçilerin asgari ücret tespitleri ve diğer sorumluluklar komisyonumuzca belirlenmiş olup, bunun dışında tespit edilen ücretler ve sorumluluklar geçerli değildir.

Yukarıda 21 madde halindeki alınan bu kararların Valilik Makamının onayına sunulmasına, onaylanmasına müteakip yürürlüğe konulmasına oy birliği ile karar verilmiştir.

 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
Çıtlakkale Mahallesi Atatürk Bulvarı Hükümet Konağı Merkez Giresun
0(454) 282 0 282
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız