T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Giresun dünyanın en kaliteli fındığının yetiştiği yerdir. Dolayısıyla, fındık, ilin ticarete konu olan en önemli ürünüdür. Dünya pazarlarında tanınmış olan Giresun fındığı geçmiş yıllarda natürel olarak ihraç edilirken, bugün ilde kurulu bulunan modern tesislerde işlenerek kavrulmuş, kıyılmış, beyazlatılmış un ve püre halinde, bisküvi, çikolata, dondurma, tatlı ve hamur işlerinde, yemek ve salatalarda kullanılmak üzere ihraç edilmektedir. Yatırımcılara sağlanan devlet teşviklerinin yanında, Giresun’da son yıllarda sanayi altyapısında hızlı bir gelişim gerçekleşmektedir. 70 ha. büyüklüğe sahip Giresun 1. OSB il merkezinde, Karadeniz Sahil Yolu’na 1 km. uzaklıkta yer almaktadır.
Giresun 1. OSB’nin uzun süredir devam eden altyapı problemleri halen devam etmekte olup, yatırım yapan firmaları ciddi anlamda etkilemektedir. 2018 yılında üretimde 24 firma, inşaat halinde 4 firma, planlama aşamasında 4 firma ve kapalı halde 3 firma olmak üzere 36 firmaya 37 parsel tahsisi yapılmıştır. Firmaların çalışan sayısı 1350’dir.
2. OSB ise Bulancak ilçesinde 48 ha. büyüklüğündeki Karadeniz Otoyolu kenarında konumlanmıştır. 2. OSB’nin alt yapı çalışmaları tamamlanmış olup 56 adet sanayi parselinden 39 adetinin tahsis işlemleri tamamlanmış ve 7 parsel sahibi yapı ruhsatı alarak inşaat çalışmalarına devam etmektedir. Diğer parsellerde proje aşamasındadır.
Giresun’da Sanayi Sicil Belgesine sahip 676 firma bulunmaktadır. Sanayi işletmelerinin sektörlere göre kayıtlı işyeri ve istihdam miktarları dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir. Sanayi sicil kayıtlarına göre, sanayi işletmelerinde çalışan personel sayısı 11.134’dür.
Giresun sektörel bazda istihdam oranlarına bakıldığında Sanayi sektörünün istihdam oranı tarım ve turizmden sonra 3. Sırada olup TUİK 2013 verilerine göre %12.6’dır. İlin Sanayisi genel olarak tarıma dayalı olup kapasite kullanım oranı ve ihracat potansiyeli düşük, Uluslararası ticarette finansal ve teknik anlamda yetersizlik olup düşük ve orta düşük sanayi yapısına sahiptir. Avantajlı yönleri ise; Üretim becerisi yüksek, kümelenme avantajına sahip imalat yapısı avantajı ( gıda ürünleri, içecek, giyim eşyası, mobilya, asansör) ve düşük maliyetli işgücü olarak sıralanabilir
Giresun Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü’nün 2018 yılı sanayi sicil kayıtlarına göre ilde 676 adet firma bulunmaktadır. Kayıtlı firmaların %34,65’sini gıda, % 13,46’ini ise mobilya imalatı ve diğer sektörler oluşturmaktadır.
Sanayi Siciline Kayıtlı Firma Sayısı
Kaynak: Giresun Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü / 2018 |
2018 yılında Giresun’da bulunan 2 adet TSO ya ait firma dağılımları Faal firma sayısı 3185, Askıda 792 ve Tasfiye halinde 131 firma bulunmaktadır. Ayrıca TESK 2018 yılı kayıtlarına göre Giresun Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği’ne kayıtlı 13419 üye bulunmaktadır.
İlin temel sanayi karakteristiğini OSB firma dağılımında anlayabiliriz. OSB firma dağılımına bakıldığında ise daha dengeli bir sanayi yapısı olduğu görülmektedir. İldeki mevcut OSB lerin dışında Küçük Sanayi Sitelerinde (KSS) de küçük çaplı sanayi işletmeleri üretim yapmaktadır.
Küçük Sanayi Siteleri
No |
Sanayi Sitesinin Adı |
İlçe |
Toplam İşyeri Sayısı |
Dolu İşyeri Sayısı |
Boş İşyeri Sayısı |
Doluluk Oranı(%) |
Bir İşyerinde Çalışan Ortalama İşçi Sayısı |
1 |
Giresun KSS |
Merkez |
465 |
460 |
5 |
98,9 |
4 |
2 |
Bulancak KSS |
Bulancak |
405 |
395 |
10 |
97,5 |
3 |
3 |
Giresun Batlama |
Merkez |
138 |
136 |
2 |
98,5 |
2 |
4 |
Şebinkarahisar KSS |
Şebinkarahisar |
123 |
80 |
43 |
65,0 |
2 |
Kaynak: Giresun Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü / 2018
Firmaların teknoloji kullanma düzeyi
Giresun’un içerisinde bulunduğu TR90 Bölgesinde firmaların teknoloji sınıflarına göre dağılımına bakıldığında, % 0,08 oranında yüksek teknoloji, % 4,12 oranında orta-yüksek teknoloji, % 28,7 oranında orta-düşük teknoloji ve % 67,09 oranında düşük teknoloji sektörlerde faaliyet gösterildiği görülmektedir. Bu oranlar Türkiye geneli için % 3,5 oranında yüksek teknoloji, % 24,7 oranında orta-yüksek teknoloji, % 30,9 oranında orta-düşük teknoloji ve % 40,9 oranında düşük teknoloji olarak belirlenmiştir. Oranlarda açıkça anlaşılacağı üzere ildeki sanayi sektörünün %70’ine yakını çok düşük teknoloji kullanmakta ve bu da üretim ve maliyet avantajı açısında bu sektörü rekabet avantajından mahrum bırakmaktadır. İlimizde hibe ve destek sağlayan kurumların firmaları yeni teknolojileri kullanmaya zorlaması yada teşvik etmesi önem arz etmektedir. Ayrıca bu teknolojilerin özendirilmesi edinim maliyetleri azami oranda desteklenmelidir.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verileri